Onze praktijk is elke werkdag geopend van 8.00 tot 12.00 uur en van 13.30 tot 17.00 uur. We zijn telefonisch bereikbaar van 8.00 tot 12.00 uur en van 13.30 tot 15.00 uur. Voor dringende zaken zijn wij elke werkdag bereikbaar van 08.00 tot 17.00 uur via onze spoedlijn 050-526 26 00. Buiten deze tijden kunt u voor dringende zaken terecht bij Doktersdienst Groningen, 0900-9229 (0,10 cent per min).
U kunt een afspraak maken met uw huisarts, POH-GGZ, praktijkondersteuners of met één van onze doktersassistentes.
Elke dag wordt er door de huisartsen spreekuur gehouden van 8.00 tot 10.30 uur en van 14.00 tot 16.00 uur. Via ons telefoonnummer 050-525 94 99 kunt u via één van onze assistentes een afspraak maken voor ons ochtend- of middagspreekuur.
Wanneer u een eenvoudige vraag heeft voor uw huisarts of u wilt een uitslag bespreken, dan kunt u uw vraag ook stellen tijdens het telefonisch spreekuur. Via ons telefoonnummer 050-525 94 99 kunt u via één van onze assistentes u hiervoor aanmelden. U wordt dan teruggebeld door uw huisarts.
Patiënten die fysiek niet naar het spreekuur toe kunnen komen, komen in aanmerking voor een huisbezoek. Via ons telefoonnummer 050-525 94 99 kunt u via één van onze assistentes een huisbezoek aanvragen. Voor een visite op dezelfde dag dient de aanvraag voor 10.00 uur ingediend te zijn.
Ook voor het maken van een afspraak voor het spreekuur van onze POH-GGZ, praktijkondersteuners of assistentes kunt u bellen met onze assistentes via ons telefoonnummer 050-525 94 99.
Indien u een afspraak met een diëtiste wilt, kunt u ook binnen onze praktijk terecht. Diëtistenpraktijk Previtas houdt één dagdeel per week spreekuur op onze locatie. Voor het maken van een afspraak kunt u rechtstreeks contact opnemen met Previtas.
Patiënten die zich willen laten testen op een soa en geen klachten hebben, kunnen een afspraak op het spreekuur van de assistente maken. Bij klachten is een afspraak bij de huisarts noodzakelijk. Ga naar onze soa-spreekuurpagina voor meer informatie.
Wanneer u ons belt of wanneer u bij ons langs komt, krijgt u normaalgesproken als eerste te maken met één van onze doktersassistentes. Via haar maakt u afspraken en om een goede inschatting te maken kan zij naar de reden van uw bezoek vragen. De assistente heeft net als de huisarts een beroepsgeheim. Ook voor veel vragen en adviezen kunt u bij haar terecht.
Onze doktersassitentes hebben ook een eigen spreekuur voor:
Yvonne Postema en Maartje Rutgers zijn onze praktijkondersteuners GGZ. Zij hebben ruime kennis en ervaring op het gebied van uiteenlopende psychosociale klachten en psychiatrische aandoeningen. De gesprekken zullen ondersteund worden door diverse methodieken, waaronder het aanbieden van groepstraining op basis van ACT, psycho-educatie en oefeningen via de e-health applicatie LIV en hebben tevens ruime kennis van en contact met diverse externe organisaties op gebied van GGZ.
Laura de Leeuw en Nynke van Dorssen zijn als praktijkondersteuner in onze praktijk werkzaam. Zij verrichten o.a. de controle van diabetes, hoge bloeddruk, astma en COPD. Zij richten zich tevens op de preventie van hart- en vaatziekten door bij patiënten met een verhoogd risico een compleet risicoprofiel op te stellen. Ook kunt u bij hen een afspraak maken voor hulp bij afvallen.
Last van psychische of lichamelijke klachten? Je kunt hier alvast zelf mee aan de slag gaan!
Huisartsenpraktijk De Vecht biedt u nu de mogelijkheid om gebruik te maken van LIV Zelfzorg, een e-healthprogramma waar u thuis al zelf mee kunt beginnen door u hier aan te melden. U kiest vervolgens een thema uit die u aanspreekt en kunt daarmee aan de slag zonder dat de resultaten van de oefeningen gedeeld worden met de poh-GGZ of poh-somatiek. De praktijkondersteuner krijgt een melding dat er een aanvraag wordt gedaan op uw naam, maar kan niet de inhoud zien van wat u invult. Als u zich heeft aangemeld vindt u in LIV oefeningen, filmpjes en vragenlijsten die ingaan op het thema dat u heeft uitgekozen. Deze helpen u om beter om te gaan met de klachten die u ervaart.
Wilt u in de toekomst hulp van een praktijkondersteuner? Dan kunt u contact opnemen met uw huisarts om uw hulpvraag te bespreken.
Via onze receptenlijn 050-527 97 17 kunt u 24 uur per dag herhaalmedicatie aanvragen. Op onze herhaalmedicatiepagina vindt u meer informatie over het aanvragen van herhaalmedicatie.
Als patiënt kunt u uw bloed bij ons in de praktijk laten afnemen. Wij zorgen dat uw bloed in het laboratorium wordt onderzocht. Wel zo gemakkelijk! U kunt hiervoor bij ons terecht op maandag van 9.15 uur t/m 10.30 uur en dinsdag t/m vrijdag van 8.15 uur t/m 10.30 uur.
We gaan ervan uit dat u zelf contact met ons opneemt om de uitslag van een onderzoek op te vragen. Hiervoor kunt u bellen met één van onze assistentes via telefoonnummer 050-525 94 99. Wanneer u een nadere toelichting wenst, dan kunt u ook een afspraak maken met uw huisarts voor het regulier of telefonisch spreekuur.
Onderzoek | Bellen na |
---|---|
Urine onderzoek via de praktijk | Zelfde dag als inlevering |
Bloedonderzoek | 4 werkdagen |
Röntgenfoto of echo-onderzoek | 4 werkdagen |
Streeklaboratorium/ SOA testen | 5 werkdagen |
Uitstrijkje | U ontvangt binnen 3 tot 5 weken de uitslag per post van de screeningsorganisatie |
Onze praktijk heeft zich aangesloten bij het Landelijk Schakelpunt (LSP). Wanneer u toestemming geeft, krijgen andere zorgverleners toegang tot een deel van uw medische gegevens. Op onze LSP-pagina vindt u meer informatie over het LSP.
Via ons e-mailadres info@huisartsenpraktijkdevecht.nl of ons contactformulier kunt u ons eenvoudige medische vragen stellen. Uw huisarts neemt dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Wanneer u gaat verhuizen, bent overgestapt naar een andere zorgverzekeraar, naar een andere huisarts gaat of een andere wijziging aan ons wilt doorgeven, kun kunt u een e‑mailbericht sturen naar info@huisartsenpraktijkdevecht.nl, een bericht sturen via ons contactformulier, ons bellen via ons telefoonnummer 050-525 94 99 of u kunt natuurlijk ook bij ons langskomen.
Graag verwijzen wij u voor algemene patiënteninformatie naar de website Thuisarts.nl. Thuisarts.nl geeft antwoord op vragen over ziektes en gezondheid. U vindt er betrouwbare informatie in begrijpelijke taal. Huisartsen gebruiken de website om uitleg te geven aan hun patiënten. Wanneer u klachten heeft of vragen over uw gezondheid, zoekt u waarschijnlijk informatie op internet. Huisartsen vinden het belangrijk dat u op internet betrouwbare informatie krijgt, zonder reclames. Daarom hebben huisartsen deze website voor u samengesteld. Zodat u vóór, tijdens en na uw bezoek aan de huisarts informatie kunt vinden.
Het afgeven van een medische verklaring is niet mogelijk op grond van de regels die de KNMG, de beroepsorganisatie voor artsen, heeft opgesteld.
De twee belangrijkste redenen voor dit standpunt zijn:
Wat kunt u nu nog doen?
Indien gewenst kunt u bovenstaande tekst middels het Weigeringsbriefje zoals opgesteld door KNMG downloaden en printen.
Indien gewenst kunt u uw klacht via een formulier van de assistente (anoniem) indienen. De huisartsenpraktijk is ook aangesloten bij de klachtenregeling van de Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg (SKGE). U kunt een folder over deze klachtenregeling downloaden.
Op onze pagina met praktijkinformatie vindt u algemene informatie over onze praktijk.